Madelaine Pavlidis banner

Madelaine Pavlidis banner

söndag 28 september 2014

Landstingsvalet 2014

Tusen tack ni 355 personer i Linköping som har kryssat mig i Landstingsvalet. Tack även ni 68 personer som har kryssat mig i andra valdistrikt. Jag ska göra mitt bästa för att leva upp till förtroendet.

Det innebär att jag får ytterligare fyra år som ledamot i landstingsfullmäktige även nästa mandatperiod, från november i år och fyra år framåt.

Nu pågår en process angående vilka partier som ska bilda en majoritet och vilka partier som kommer vara i opposition. När lösningen är klar beslutas hur många uppdrag respektive parti får.


Därefter beslutas vilken person som får vilket uppdrag i respektive nämnd, styrelser mm. Det är en process som pågår till nyår. Det är bara landstingsfullmäktige som byter ledamöter nu i november. Ledamöter till andra uppdrag byts ut i januari.

I januari 2015 bildas Region Östergötland. Landstinget i Östergötland och Regionförbundet Östsam slås ihop för att ge arbetet med Östergötlands utveckling större kraft. Hälso- och sjukvården fortsätter att drivas som vanligt, och så kollektivtrafiken som tidigare. Regionen tar även över ansvaret för de regionala utvecklingsfrågorna.

Jag är allt lite nyfiken på vilka ni är som har kryssat mig. Vissa av er har talat om för mig att jag har fått er röst. Men jag får nog fortsätta att vara nyfiken.

Slutligen, än en gång tusen tack för det förtroende och möjlighet ni ger mig att
få fortsätta mitt politiska engagemang inom landstingspolitiken/region Östergötland. Jag känner tacksamhet, ödmjukhet och stolthet inför detta uppdrag.

Madelaine Pavlidis




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar